PROBİYOTİK NEDİR? MİKROBİYOM NEDİR?

Probiyotikler, tüketildiğinde veya vücuda uygulandığında kişinin sağlığı için faydalı olması amaçlanan canlı mikroorganizmalardır. Yoğurtta ve diğer fermente gıdalarda ve besin takviyelerinde bulunabilirler. İnsanlar genellikle bakteri ve diğer mikroorganizmaları zararlı “mikroplar” olarak düşünseler de çoğu aslında faydalıdır. 1

Mikrobiyom ise vücudu sağlıklı tutmak için birlikte çalışan, tıpkı bir orman gibi, çeşitli organizmalardan oluşan bir topluluk olarak düşünülebilir. Mikrobiyom, vücudunuzun üzerinde ve içinde yaşayan trilyonlarca mikroptan oluşur. Bu mikroplar şunların birleşimidir: Bakteriler, mantarlar (mayalar dahil), virüsler ve tek hücreliler. Mikrobiyom vücudun doğal bir parçasıdır ve herkesin mikrobiyomu parmak izi gibi benzersizdir, herkes farklı mikrobiyal canlılara sahiptir, ikizlerin bile mikrobiyomları farklıdır.

Bir mikrobun probiyotik olarak adlandırılabilmesi için birkaç özelliğe sahip olması gerekir.
İnsan hücresinden farklı olmalıdır
Yutulduktan sonra bağırsakta hayatta kalabilmelidir.
Vücuda kanıtlanmış bir faydası olmalıdır
Güvenle tüketilebilmelidir 2

PROBİYOTİKLER NEREDE YAŞAR?

Probiyotiklerin en yaygın bulunduğu yer bağırsak olsa da (çoğunlukla kalın bağırsaklar), vücudun içinde ve üzerinde bulundukları birkaç yer daha vardır. Bu konumlar “dış dünya” ile iletişim halindedir. Bunlar:

Bağırsak
Ağız
Vajina
İdrar yolu
Cilt
Akciğerlerdir 2

PROBİYOTİKLER NASIL ÇALIŞIR?

Vücutta iyi bakteriler ve kötü bakteriler denge halindedir. Kötü bakteriler arttığında hastalıklar ortaya çıkar. İyi bakteriler kötü bakterilerle savaşarak vücudunuzdaki dengeyi yeniden sağlamaya çalışır.

Ayrıca;
Bağışıklık sistemini destekler, enflamasyonun kontrol edilmesine katkıda bulunur.
Bazı yiyeceklerin sindirilmesine yardımcı olur
Bazı vitaminlerin oluşturulması ve kullanılmasını sağlar 2

İYİ BAKTERİLERİ ARTTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİZ?

Yoğurt, ekşi mayalı ekmek ve turşu gibi gıdalar vücudunuza fayda sağlayan birçok iyi bakteriye ev sahipliği yapar. Kombu çayı (fermente çay) veya kefir gibi içeceklerde de bol miktarda iyi bakteri vardır.

Her gün lif bakımından zengin, dengeli beslenmek iyi bakteri sayısını uygun seviyelerde tutmaya yardımcı olur.

Beslenmede önemli değişiklikler yapmadan önce kişilerin mutlaka uzman sağlık profesyonelleri ile görüşmeleri gerekir. 2

PROBİYOTİKLERDE HANGİ BAKTERİLER BULUNUR?

Probiyotikler, çeşitli mikroorganizmalar içerebilir. En yaygın olanları Lactobacillus ve Bifidobacterium adlı gruplara ait bakterilerdir. Bakterilerin dışında Saccharomyces boulardii gibi mayalar da bulunabilir. Farklı probiyotik türlerinin farklı etkileri olabilir. Örneğin, belirli bir Lactobacillus türü bir hastalığı önlemeye yardımcı oluyorsa, bu, başka bir Lactobacillus türünün veya Bifidobacterium probiyotiklerinin aynı etkiyi göstereceği anlamına gelmez. 2

PREBİYOTİK VE PROBİYOTİK AYNI ŞEY MİDİR?

Prebiyotik ve probiyotikler farklı şeylerdir. Prebiyotikler, mikroorganizmaların büyümesini veya aktivitesini seçici olarak uyaran sindirilemez gıda bileşenleridir. 1

SİNBİYOTİK NEDİR?

Prebiyotik ve probiyotiklerin birlikte bulunduğu ürünlere sinbiyotik denir. 1

Kaynaklar

Floran Ne Renk?

Çocuğunuz ya da kendiniz için anketi hemen yanıtlayın, bağırsak mikrobiyotanızla ilgili bilgi edinin.

Nereden Satın Alabilirim?

Enterogermina'yı eczanelerden reçetesiz satın alabilirsiniz. Size en yakın eczaneyi bulmak için:

Enterogermina web sitesinden çıkmak üzeresiniz.

Bu link yalnızca bilgilendirme amacıyla sunulmuştur. Sanofi, bu şirket dışı web sitesinin içeriğinden sorumlu değildir. Bu web sitesi Türkiye Cumhuriyeti yasa ve yönetmeliklerine uymayabilir ve içeriği T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanan metinlerden farklı olabilir.

Devam etmek istiyor musunuz?

Devam etmek için tıklayınız.